Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - zasady
Zgodnie z art. 9 c, w związku z art. 9 b ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2013 r. poz. 1399) działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości stała się działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447 z późn. zm.).
Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru w gminie, na terenie której zamierza odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.
W związku z powyższym od dnia 1 stycznia 2012 r. rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Paradyż prowadzi Wójt Gminy Paradyż. Wpis do rejestru dokonywany jest w terminie 7 dni od daty wpływu wniosku do organu. Wpis dokonany jest z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze.
Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej powinien zawierać:
1. firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
2. numer identyfikacji podatkowej (NIP),
3. numer identyfikacji REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada,
4. określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się:
1. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł. Opłata nie dotyczy przedsiębiorców, którzy w dniu 1 stycznia 2012 r. posiadają zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych, zgodnie z art. 14 ust. 2 przywołanej powyżej ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw.
2. Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności
w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, które powinno zawierać.
a) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy
b) oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia
c) podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawionej do reprezentowania
przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
Zgodnie z art. 14 ust. 1 przywołanej powyżej ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw w gminach, przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu wejścia w życie omawianej tu ustawy posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości mogą wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej, w okresie do dnia 31 grudnia 2012 r.
Załączniki:
oswiadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do .... Paradyż (89.4kB) | ||
Wniosek o wpis do rejestru dzilalnosci regulowanej - Paradyż (142.1kB) |
Źródło informacji: | J.Pabjańska |
Data utworzenia: | 2012-05-28 14:10:09 |
Wprowadził do systemu: | J.Pabjańska |
Data wprowadzenia: | 2012-05-28 14:10:27 |
Opublikował: | J.Pabjańska |
Data publikacji: | 2012-05-28 14:13:09 |
Ostatnia zmiana: | 2014-11-06 13:00:12 |
Ilość wyświetleń: | 929 |