Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Gmina Paradyż
Menu góra
Strona startowa Zamówienia publiczne Zamówienia publiczne powyżej 30.000 euro ZP.271.13.2018 - Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „ZP.271.13.2018 - Unieważnienie postępowania - ZP.271.13.2018 - Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków, menu 150, artykuł 265 - BIP - Gmina Paradyż”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

ZP.271.13.2018 - Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków

ZP.271.13.2018 - Unieważnienie postępowania

Paradyż, dnia 08.08.2018 r.


Zamawiający: Gmina Paradyż

ul. Konecka 4, 26-333 Paradyż

 

 
 

Znak sprawy: ZP.271.13.2018


UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA

 

o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.

„Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków”

 

Znak sprawy: ZP.271.13.2018

 

 

 

Zamawiający – Gmina Paradyż, zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt. 7  w związku  z art. 146 ust. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.) zwana dalej ustawą Pzp

 

 

UNIEWAŻNIA POSTĘPOWANIE 


o udzielnie zamówienia publicznego na zadanie pn. „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków (znak sprawy: ZP.271.13.2018) – postępowanie obarczone jest  niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, wynikającą z dokonania przez Zamawiającego czynności z naruszeniem art. 29 ust. 1 oraz ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 Pzp.

 

 

 

UZASADNIENIE

 

 

W dniu 02.07.2018 roku Zamawiający wszczął postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn. „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków”. Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w BZP, na stronie internetowej Zamawiającego oraz w miejscu publicznie dostępnym. Do dnia otwarcia ofert Zamawiający udzielał odpowiedzi na zapytania Wykonawców.

 

Po otwarciu ofert, w trakcie trwania czynności ich badania Zamawiający powziął informację, iż zapisy zawarte w treści SIWZ są rozbieżne z dokumentacją projektową.

 

W punkcie 4.10 podpunkt 4.10.2 treści SIWZ Zamawiający zawarł zapis, iż „Przydomowe oczyszczalnie ścieków muszą spełniać wytyczne normy PN-EN 12566-3:2005+A2:2013 lub nowszą i być znakowane znakiem CE”. Ten sam warunek podany został w Załączniku Nr 5 do SIWZ stanowiącym opis przedmiotu zamówienia. Natomiast przydomowe oczyszczalnie ścieków zostały zaprojektowane jako osadnik gnilny + drenaż filtracyjny a zatem urządzenia spełniające normę PN-EN 12566-1:2004/A1:2006 – taką dokumentację projektową udostępnił Zamawiający.


Jednocześnie zgodnie z punktem 4.5 treści SIWZ Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych, będących przedmiotem zamówienia, zgodnie z:

a)     SIWZ i załącznikami do SIWZ, w tym dokumentami wymienionymi w pkt 4.3;

b)     sztuką budowlaną;

c)     obowiązującymi przepisami i normami, przy zachowaniu przepisów BHP;

d)     zasadami współczesnej wiedzy technicznej;

e)     uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji robót.”


Opis przedmiotu zamówienia jest jednym z kluczowych elementów przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, mającym szczególne znaczenie dla osiągnięcia celu tego postępowania – zawarcia ważnej umowy w sprawie jego wykonania. Aby było to możliwe Zamawiający powinien nie tylko dokonać opisu przedmiot zamówienia w specyfikacji istotnych warunków zamówienia w sposób jasny, zrozumiały i wyczerpujący, tak aby wykonawcy nie mieli wątpliwości jaki produkt mogą zaoferować (przepis art. 29 ust. 1 ustawy Pzp), ale również ten sposób opisu nie może utrudniać uczciwej konkurencji (przepis art. 29 ust. 2 ustawy Pzp).


Na obecnym etapie postępowania, w sytuacji  kiedy nastąpiło otwarcie ofert, nie ma możliwości podjęcia czynności, które powyższe naruszenia przepisów ustawy Pzp mogłyby wyeliminować, w związku z czym należy stwierdzić iż zaistniała nieusuwalna wada postępowania, co miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania. Udzielenie zamówienia w tym przypadku byłoby równoważne z wyborem wykonawcy wbrew przepisom ustawy a co za tym idzie stanowiłoby naruszenie art. 7 ust 3 ustawy Pzp, w konsekwencji prowadząc do niemożności zawarcia ważnej umowy.

 

Zgodnie z dyspozycją art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp., Zamawiający unieważnia postepowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niewyeliminowanie błędu przez Zamawiającego na etapie postępowania przed otwarciem ofert, uniemożliwia mu podjęcia działania innego niż unieważnienie postępowania. W tym przypadku doszło do wykonania czynności z naruszeniem przepisów ustawy Pzp., które miało wpływ na wynik postępowania, jest niemożliwe do usunięcia i uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

 

Wyrok KIO z dnia 21 września 2010 r. sygn. Akt. KIO/UZP 1945/10 wskazuje, że aby wada miała charakter, o którym mowa w art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, muszą zaistnieć łącznie trzy przesłanki:

 

1)   naruszenie przepisów ustawy przez zamawiającego, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania,

2)     nieusuwalny charakter tego naruszenia,

3)    naruszenie musi powodować niemożność zawarcia ważnej umowy, a więc np. naruszać art. 7 ust 3 ustawy Pzp.


W przedmiotowym postępowaniu wszystkie powyższe przesłanki znajdują zastosowanie, wobec czego istnieje podstawa do unieważnienia postępowania na podstawie art. 93. Ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp.


Biorąc pod uwagę powyższe, uznając zasadę równego traktowania Wykonawców i uczciwej konkurencji oraz aspekt naruszenia przepisów ustawy Pzp. skutkujący brakiem możliwości udzielenia zamówienia publicznego Wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy Pzp – Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 w związku z art. 146 ust. 6 ustawy pzp.

 

Jednocześnie Zamawiający informuje, że na podstawie art. 93 ust. 5 ustawy PZP, Wykonawca może złożyć wniosek do Zamawiającego o zawiadomienie Wykonawcy o wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia.

 

 

 Z up. Wójta Gminy

(-) Iwona Pluta

Z-ca Wójta


Unieważnienie postępowania - pismo z dnia 08.08.2018 r.

(Plik pdf, wielkość 727 KB, otworzy się w nowym oknie)

Metryka

sporządzono
2018-08-08 przez Pawlik Sylwia
udostępniono
2018-08-08 00:00 przez Sylwia Pawlik
zmodyfikowano
2018-08-08 13:30 przez Pawlik Sylwia
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
532
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.